המשרד המוביל בישראל בתחום הנדל"ן, ייעוץ, השקעות נדל"ן וניהול נכסים

לפגישת היכרות ללא התחייבות: 03-6444500

he-icon | en-icon | fr-icon

שוק הנדל"ן בישראל – לאן?

iStock 000022136105Smallמומחים רבים מנסים להעריך את הכיוון של שוק הנדל"ן הישראלי. גם אנו, כמשרד העוסק בניהול נכסים עבור משקיעים וניהול נכסים מושכרים, בוחנים נתונים אלו ללא הרף. אם נבחן את הנתונים של המשק והכלכלה בישראל מתוך הסתכלות רחבה, מקצועית וארוכת טווח, נגלה שאת שוק הנדל"ן הישראלי מושכים למעלה מספר וקטורים עיקריים שאינם מפסיקים לנוע:

 

1. צמיחה כלכלית

הכלכלה הישראלית ממשיכה לצמוח בקצב גבוה (הגבוה בעולם המערבי). התל"ג בישראל עלה בתוך עשור מ- 17,000$ לנפש לכמעט 32,000$ לנפש. קצב גידול זה יעמיד את ישראל, בתוך מספר שנים, ברמות תל"ג הנושקות ל- 40,000$ לנפש (כמו בריטניה). צמיחה זו של הכלכלה הישראלית, הנסמכת בעיקר על תעשיית ההיי- טק, הולכת לקבל חיזוק אדיר בדמות תמלוגים, ממשאב הגז שנתגלה אל מול חופיה, דבר שידחוף את הכלכלה הישראלית מעלה בסולם הכלכלות החזקות בעולם.

 

2. קצב גידול אוכלוסייה

קצב גידול האוכלוסייה בישראל, בהתחשב לרמת ההכנסה, הנו מהגבוהים בעולם, והגבוה ביותר בעולם המערבי. לכך תורמים מס' גורמים: קצב ילודה גבוה (כ- 2.8 נפשות למשפחה), מדיניות הגירה ייחודית, המאפשרת לכל יהודי בעולם לעלות לישראל וגידול בתוחלת החיים (מקום חמישי בעולם).

 

3. הכנסה גבוהה מכל עסקת מקרקעין

מדינת ישראל מקבלת בממוצע, מכל עסקת מקרקעין, הכנסה של כשני שלישים מסכום העסקה. סכום זה כולל: מיסים ישירים ועקיפים, היטלים ואגרות וכן את מרכיב הקרקע הנרכשת. המדינה, למרות הבטחותיה, אינה מפחיתה את מחירי הקרקע ומחירי הקרקע ממשיכים להיות גבוהים. למדינת ישראל אין באמת באמת אינטרס לבוא ולפגוע בהכנסותיה באמצעות הורדת מחירי הדיור. הדבר מקבל משנה תוקף בעת שהמדינה נמצאת בגירעון.

 

4. היצע קרקעות נמוך

שטח מדינת ישראל קטן ביותר וייתכן ואף יקטן עוד יותר באמצעות הסדרים מדיניים עתידיים. בנוסף, רוב התחלות הבנייה בעשור האחרון היו בבניית צמודי קרקע, דבר המקטין משמעותית את היכולת לנצל כל דונם קרקע לבנייה רוויה

 

5. הישראלים גילו את הכדאיות של השקעה בנדל"ן בישראל

העלייה ברמת החיים בישראל בשילוב הקדמה הטכנולוגית, מאפשרות לצרכן הישראלי להיחשף, באופן בלתי אמצעי, למידע רב, המקל עליו לכלכל את צעדיו. אחד הביטויים לכך, הנו פיזור תיק ההשקעות של הצרכן הישראלי. אם בעבר היה הצרכן הישראלי נסמך רק על המערכת הפיננסית, הרי שבתחילת המאה ה- 21, יותר ויותר צרכנים מבינים, כי את כספם, שנחסך בעמל רב, לא ניתן להפקיד בידיו של גורם אחד בלבד, וכי פיזורו של תיק ההשקעות הנו הצעד הנכון והבטוח להבטחת עתידם הכלכלי. שוק הנדל"ן הנו אחד הנהנים העיקריים מהזרמת ההון הזאת.

לסיכום, ניתן לראות שלאור הגורמים שנימנו לעיל, ובראיה רחבה, כל עוד מצב המשק בישראל טוב, ושוק הנדל"ן נהנה מתמיכה ממשלתית, מחירי הדיור והמקרקעין בישראל ימשיכו לטפס גם בשנים הבאות והשקעה בנדל"ן בישראל תניב תשואה נאה מאד עם רמת סיכון לא גבוהה. רק מתחילת 2014 שוק הנדל"ן בישראל הראה עליה של 8% ועדיין צופים עליות ותשואות גבוהות.

צרו קשר ללא כל התחייבות !

בטלפון: 03-6444500
או באמצעות מילוי הטופס הבא: