המשרד המוביל בישראל בתחום הנדל"ן, ייעוץ, השקעות נדל"ן וניהול נכסים

לפגישת היכרות ללא התחייבות: 03-6444500

he-icon | en-icon | fr-icon

תובענות ייצוגיות

iStock 000015356896Smallהאם לדעתכם גבו מכם סכום גבוה מזה שסוכם עמכם בפוליסה? האם נפגעתם בעניין צרכני כלשהו ואתם חלק מקבוצה גדולה שנפגעה באותו אופן?

תובענה ייצוגית היא תביעה במסגרתה יחיד המוגדר "תובע ייצוגי" , תובע בשם קבוצה, במקרה בו ישנם נפגעים רבים, אך לכל אחד מהם נגרם נזק קטן ולכן לא כדאי לכל אחד מחברי הקבוצה להגיש תביעה בעצמו, עקב העלויות הרבות והטרחה הכרוכים בהגשת התביעה. התובענה הייצוגית מאפשרת לתובע הייצוגי לתבוע בשם הקבוצה כולה, ולקבל פיצוי מוגדל מיוחד עבור טרחתו. תובענות ייצוגיות מוגשות בדרך כלל כנגד בנקים, חברות ביטוח, חברות בניה, חברות סלולר, רשתות שיווק, תביעה נגד המדינה ורשויותיה בגין גבית מסים, אגרות ותשלומי חובה אחרים, תביעה נגד מפרסם בהתאם לחוק התקשורת ועוד. התובענה הייצוגית חוסכת הוצאות משפטיות מאחר שמספר רב של תביעות מקובצות להליך אחד, זאת במקום שכל חבר בקבוצה יגיש את התביעה בעצמו.

משרדנו הינו משרד עו"ד מסחרי המתמחה בייצוג תובעים בתובענות ייצוגיות ובעל ניסיון עשיר בתחום.

צרו עמנו קשר כבר עכשיו לקביעת פגישות היכרות ללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500 או בטופס יצירת הקשר שמשמאל.

במסגרת חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 נקבעו כללים להגשה וניהול של תובענות ייצוגיות. החוק קובע מהם התנאים להגשת תובענות ייצוגיות בישראל, כיצד יש להגדיר את הקבוצה המיוצגת ומהם החובות והזכויות של התובע המייצג ובא הכוח המייצג כלפי חברי הקבוצה. כמו כן, מסדיר החוק את פרוצדורת אישור הסדר הפשרה בתובענה הייצוגית ואת אופן חלוקת הסעדים שנפסקו לטובת הקבוצה המיוצגת במסגרת התובענה.

התובענה הייצוגית היא מכשיר צרכני, שנועד לאזן בין הכוחות הלא שוויוניים של האזרח/הצרכן הקטן אל מול חברות ענק המספקות שירותים או מוכרות מוצרים לציבור ולעשות צדק חברתי תוך הרתעת הגופים השונים מביצוע עוולות שונות, עוולות שבגינן נהגו ניזוקים שלא להגיש תביעה עד ליום חקיקת החוק.

בטרם הגשת התביעה הייצוגית יש לבדוק אם לא הוגשה כבר תביעה ייצוגית בנושא המדובר. לצורך כך יש לעיין בפנקס התובענות הייצוגיות בלינק הזה

 

אופן התנהלות התביעה הייצוגית

תביעה ייצוגית מתנהלת בשני שלבים, בשלב הראשון מוגשת התביעה ועימה הבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית. בסוף השלב הראשון מתקבלת ההחלטה האם לאשר את התביעה כתביעה ייצוגית או לא. בדרך כלל, אם הבקשה אושרה מתחילים להתנהל הליכי פשרה בין הצדדים בניסיון לסיים את התיק. בית המשפט שוקל האם לאשר את הפשרה ועליו להשתכנע שהפשרה טובה לא רק לתובע הייצוגי אלא לקבוצה כולה. אם לא מגיעים לפשרה מתנהל שלב התביעה הייצוגית. בפועל, נדיר שמגיעים לשלב זה שכן בדרך כלל במידה שבית המשפט מאשר את התביעה כתביעה ייצוגית, ההליך מסתיים בפשרה אליה הגיעו הצדדים.

תחום הגשת התובענות הייצוגיות מחייב את עורכי הדין המייצגים בתביעה למקצועיות ולבקיאות בחקיקה ובפסיקה הרלוונטיים לתחום התובענה וכן לניסיון רב שנים בליטיגציה ולניהול הליכים משפטיים בבתי משפט.

יש לשים לב שבתי המשפט בישראל אינם נוטים לאשר הגשת תובענות ייצוגיות כלאחר יד, ועל עורכי הדין המנהלים את התיק מוטלת מלאכה מורכבת, יסודית ומקצועית, על מנת לעבור את הרף הגבוה שמציב בית המשפט בישראל לאישור תובענה ייצוגית.

למשרדנו ניסיון רב שנים בייצוג תובעים בתובענות ייצוגיות בתחומים שונים, בין היתר בתחום דיני הביטוח, בתחום הבנקים והפיננסים, מפגעים סביבתיים, כנגד הרשויות ובנושאי צרכנות שונים. משרדנו קצר הצלחות רבות בתחום והגיע לפשרות לטובת חברי כלל הקבוצה במסגרת ההליכים אותם ניהל.

מובהר בזאת כי המידע הנמסר באתר זה, אינו בגדר יעוץ משפטי.

צרו עמנו קשר כבר עכשיו לקביעת פגישות היכרות ללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500 או בטופס יצירת הקשר שמשמאל.

צרו קשר ללא כל התחייבות !

בטלפון: 03-6444500
או באמצעות מילוי הטופס הבא: